Workshop/Cursus

mino2

Humor op het werk

Mino  van Nassau is ondernemer, presentator en stand up comedian en kan in het Nederlands en Engels optreden. Door middel van deze workshop Humor  op het Werk heeft Mino in samenwerking met andere gevestigde collega comedians (bekend van TV) een leerzame, maar vooral grappige workshop gemaakt. Humor op het werk draagt niet alleen toe aan de arbeidssatisfactie, maar ook de productiviteit gaat omhoog. Bovendien behoud de organisatie langer zijn medewerkers en zal het ziekteverzuim d.m.v. stress dalen.

Mino van Nassau weet met zijn collega comedian feilloos aan te geven wat het belang is van humor op het werk. Door middel van zijn workshop probeert hij de werkomgeving een stuk ontspannender te maken en er voor te zorgen dat mensen weer met plezier naar het werk gaan en zodoende beter hun doelen/targets gaan realiseren.

In zijn workshop worden de volgende vraagstukken behandeld:

Waarom humor op het werk? 

“Het succes van humor op de werkplek is een serieuze zaak. De gedachte is dat mensen die van een grapje houden zaken beter kunnen relativeren, flexibel zijn, creatief en goed met stress kunnen omgaan. Managers die om zichzelf of moeilijke situaties kunnen lachen, worden bovendien toegankelijk gevonden. Ze lijken meer gevoel te hebben voor de uitdagingen waar het team voor staat. Onderzoek heeft aangetoond dat humor bijdraagt aan de productiviteit en 37% aan hogere sales. Zelf problemen werden sneller opgelost doordat Humor er voor zorgt dat dopamine in ons systeem wordt aangemaakt, waardoor je sneller dingen oppakt en creatiever en productiever wordt”.

Zijn mensen met humor meer succesvol? 

“Ceo’s geloven dat managers met gevoel voor humor betere werknemers zijn. Hoe humor u helpt een stuk effectiever leiding te geven. Kent u die grap van die manager die een hogere bonus kreeg omdat hij zo’n geweldig gevoel voor humor had? Nee? Dat is niet zo verwonderlijk, het is namelijk geen grap. Uit meerdere internationale onderzoeken blijkt dat ceo’s niet alleen van mening zijn dat mensen met humor beter werken, er is ook een rechtstreeks verband tussen humor en de hoogte van bonussen. Hoe meer hoe hoger. En die hogere bonus is niet uit de lucht gegrepen: uitstekend presterende bestuurders blijken twee keer zo veel grapjes te maken als de gemiddeld presterende topman”.

Hoe maken we meer humor op het werk?

Tijdens deze workshop wordt u in groepjes verdeeld en moet u door middel van aangereikte tools in groepsverband een leuk verhaal schrijven over humor op uw werkplek en dit ten uitvoer brengen in een opvoering of een stand up. Wat kan er voor zorgen dat uw werkplek nog leuker wordt, wat zijn de anekdotes van uw werk, hoe drijven we de spot met moeilijke zaken. Dat zullen de basis ingrediënten zijn om humor op het werk te bevorderen.

Spreken zonder Angst, overwin uw spreekangst.

Spreken voor een publiek is voor velen erg stressvol, maar het is een van de belangrijkste vaardigheden die een individu kan hebben. Spreken in het openbaar heeft een aanzienlijke impact op uw bedrijfsvoering; aandacht vasthouden en overtuigen kan ook met humor. Als u moeite heeft met spreken in het openbaar, dan staat u niet alleen. Acht op de tien mensen heeft een zekere mate van spreekangst.

Vooral in het bedrijfsleven is voor veel mensen het geven van een presentatie een een groot opstakel, maar dat hoeft het helemaal niet zo te zijn. Je kunt met humor veel van je angsten overwinnen en je boodschap. Leer van een comedian hoe het is om te spreken voor een publiek. Want comedians weten als geen ander hoe moeilijk het is om een publiek te boeien, vast te houden en te vermaken. In het bedrijfsleven is het belangrijk dat u ontspannen en overtuigend kan presenteren en het publiek kan amuseren en de boodschap kan overbrengen.

Deze workshop ontspannen presenteren kan overal in een besloten ruimte gegeven worden. Vraag vrijblijvend een offerte.

Voor meer informatie kunt u zich wenden tot www.evenemententeam.nl of direct contact opnemen met Mino van Nassau. Bron: MT (management team)

Correspondents’s dinner

Maak uw speech grappig met een correspondents’s dinner. Of het nou om een Nieuwjaarsspeech of een bedrijfspresentatie gaat, met de correspondents’s dinner kunt u op een leuke manier uw collega’s toespreken. Het correspondents’s dinner is afgeleid van het Amerikaanse correspondents’s dinner door de president. In de VS is dit al 95 jaar een begrip. Het dinner is het jaarlijkse hoogtepunt voor de parlementaire pers, uitgevers, televisiejournalisten, hoofdredacteuren en politici.

Bij minovannassau.nl kunt u het correspondents’s dinner samen met uw collega’s doen. Het publiek wordt door uw grappen vermaakt, maar wordt ook geïnformeerd en geïnspireerd. Uiteraard kunt u de hulp van één van onze comedians inschakelen, om er zeker van te zijn dat uw speech over een dosis humor beschikt. Na de humoristische speech/toespraak is het tijd om gezamenlijk te genieten van een heerlijk uitgebreid diner.

 

Kijk ook eens op onze andere site:

Contact

Bezoek- en postadres hoofdkantoor
Laan van Waalhaven 307-309
2497GL Den Haag
Tel: 085-2500655
Tel: 0655154522
Email: info@minovannassau.nl